יו"ר ועדת הפנים מודיע: חברי עירייה יקבלו שכר • האזינו

ישראל פריי No Comments on יו"ר ועדת הפנים מודיע: חברי עירייה יקבלו שכר • האזינו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנצי נורדמן מחדרה אלי לוי מנס ציונה נציגי יהדות התורה וש"ס בעיריות חדרה ובנס ציונה, התראיינו הבוקר ב"מדברים אקטואליה" בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם, והעלו סוגיה ציבורית מעיקה, והיא חוסר תגמולם של חברי עיריות. הם פירטו את העבודה הרבה במסגרת ועדות העירייה השונות, התפקידים המחייבים, הזמן הרב שמוקדש לעשייה העירונית, וכל זאת ללא שחברי עירייה, למעט ראש העיר וסגניו, לא זוכים לקבל משכורת.

"לא רק שאתה לא משתכר, אם אתה רוצה לשרת את הציבור כראוי, אתה צריך להוציא גם כסף רב מכיסך", אומר נורדמן, "מעבר לכך יש לך מגבלות שאין לתושב אחר, שלקרובי משפחה אסור לעבוד בעירייה מטעמי ניגוד עניינים, המושג לשרת את הציבור במקום הזה הוא טוטאלי. יש הרבה נציגים שאחרי קדנציה עזבו, חשבו שמדובר בזכייה גדולה וגילו את האמת".

לוי ציין את הפסד ימי העבודה הרבים כתוצאה מהשתתפות בישיבות מועצה ממושכות שהתקיימו לרוב בבוקר. נורדמן סיפר על דיונים חשובים שהתקיימו בנושאים הקשורים לחילולי שבת בעירו, שמחוסר יכולת להפקיר את הזירה אילצו אותו לבטל 4 חופות שאותן היה אמור לסדר. בתוכנית הועלה המתווה שהוצע בעבר לפיו יתוגמלו חברי המועצה על השתתפות בישיבות מועצה וחברות עירוניות הקשורות אליה.

מיד לאחריהם עלה לשידור יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם והגיב לדברים באופן נחרץ: "הם צודקים לחלוטין. במשך 20 שנה שבהם הייתי חבר מועצה בירושלים הייתי חשוף לנושא הזה, זה חמור בהרבה, הרי אם הם לא מגיעים, עירייה לא יכולה לתפקד, כל דירקטוריון, גם בוועדות ציבוריות מקבלים כמה גרושים, לפחות החזרים והוצאות, לא ייתכן שחברי מועצה על כל עבודתם הרבה לא מקבלים כלום, אפילו לא חנייה. זה לא הגיוני".

אמסלם התחייב לפעול לשינוי המצב: "בתקופה הקרובה, אכנס את הועדה בראשותי להסדיר את הנושא הזה, כל חבר מועצה צריך לקבל שכר לפי שעות שהוא מגיע, החזר הוצאות, שירותי משרד ועוד. אני מתכוון להזמין את משרד הפנים, המשפטים והאוצר ולבדוק את הנתונים והאפשרויות. חושב שצריך להסדיר את זה בחקיקה, לא יכול להיות שזה יהי נתון לגחמות של איזשהו שר, פקיד או יועץ משפטי, צריך להסדיר את זה בחוק. מהצד השני יש ראשי עיר שמקיפים עצמם ב-30 עוזרים, זה גם לא תקין, צריך לארגן חבילה מסודרת שתקבע באופן מסודר את כל הנושא".



0 תגובות